E-prenumerata

i

tylko 9,99 zł za miesiąc

Adamski: „Młodzi wściekli na Tuska”

opublikowano: 8 czerwca 2014
Adamski: „Młodzi wściekli na Tuska” lupa lupa

Nie zamierzałem się więcej wypowiadać na temat Marysi Sokołowskiej i kwestii usilnego robienia z niej gwiazdy. Swoją opinię wyraziłem na tym portalu tydzień temu i teraz mogę napisać jedynie, że podzielam w polemice jaka pojawiła się na naszym portalu zdanie Łukasza Warzechy i Roberta Mazurka.

Jak już pisałem, Sokołowska szybko zostanie zapomniana jak słynny paprykarz, bowiem 15 minut „warholowskiej” sławy nigdy nie trwa zbyt długo. Niemniej jednak zamieszanie z powodu jej wypowiedzi ma istotny plus. Pokazuje, że młodzi ludzie w Polsce mają odwagę głosić hasła niepopularne i kierować swoje sympatie w stronę poglądów niepoprawnych i nie ułatwiających egzystencji w Polsce. Zatem to nie tekst o Sokołowskiej, które opinie nie są zbyt istotne dla publicznego dyskursu, są najważniejszy w jutrzejszym numerze wSieci, na okładce którego pojawia się Marysia Sokołowska. O wiele większe wrażenie robi reportaż Marcina Wikły o młodych „wściekłych na Tuska” młodych Polakach, wymykających się przed wszechobecną propagandą sukcesu.

Wiek 17–24 lata. Pochodzą z różnych miast i różnych rodzin. Niektórzy sie uczą, niektórzy pracują, różnymi ścieżkami właśnie wchodzą w dorosłość. Interesują sie polityką, więcwidzą więcej niż ich rówieśnicy. I niestety, nie jest to obraz tak optymistyczny, jak maluje go rządowa propaganda. Łączy ich jedno. Chcą zmiany, a Tuskowi i PO mówią: dość!

— pisze we wstępie Wikło, który rozmawia z kilkoma młodymi Polakami o zupełnie niemodnych na salonach poglądach. Ich mądre, przemyślane, pozbawione infantylizmu opinie powinny rzeczywiście wzbudzić niepokój lewicowo-liberalnego salonu. Co jest najistotniejsze, nie ma w tych młodych ludziach partyjnej propagandy, która umiejscawiałaby ich jako żołnierzy PiS-u w wojnie w PO. Czuć, że mają oni spójne koncepcje tego, jak powinna wyglądać Polska. Ich wymarzony kraj oparty jest na tradycyjnych wartościach, pielęgnujący chrześcijańską spuściznę oraz antykomunistyczne dziedzictwo, tych, którzy uratowali go przed ostatecznym unicestwieniem.

- Miliardy długów, które spłacać będę musiał ja, skandalicznie niska emerytura ciężko pracujących ludzi, podwyższony wiek emerytalny, przedsiębiorcy narzekający na brak ulg podatkowych, Polacy masowo uciekający za granicę, matki z dziećmi bijące sie o każdy grosz… o czym my rozmawiamy? — mówi Tomek Bałabański, który poza uzasadnioną złością na gospodarczą politykę obecnego rządu, jednoznacznie potępia też historyczne zakłamanie III RP.

Zakłamanie prowadzące do tego, że obrzydliwie dumni z siebie esbecy, i stare komuchy mogły czuć satysfakcje, że ich „duce” jest chowany z honorami godnymi polskiego patrioty. Nieosądzony zdrajca i sowiecki namiestnik nie powinien jednak wzbudzać złości w młodych ludziach, nieprawdaż? Polityka amnezji, „wybrania przyszłości” i piętnowanie „jaskiniowego komunizmu” we wszystkich modnych, mainstreamowych gazetach i trendy telewizjach miała wyrugować w młodych ludzi przywiązanie do tradycyjnych wartości i antykomunizmu. Oczywiście rozmówcy Wikły zapewne byli wychowani w domach antykomunistycznych. Zapewne ktoś wpierał w nich konkretne poglądy. Czy jednak nie jest standardem, że młody człowiek buntuje się przeciwko rodzicom przede wszystkim w politycznym wymiarze? Czyż to nie dzieci kapitalistów rozszerzyły bolszewicką zarazę? Czyż to nie dzieci pokolenia Niemców popierających Adolfa Hitlera były twarzami rewolucji 68 roku?

Sukces Janusza Korwin-Mikkego, który tym razem rzeczywiście zmasakrował lewaków od Palikota, rosnące poparcie dla PiS (który notabene wciąż ma wiele do zrobienia w walce o młody elektorat), eksplozja kultu Żołnierzy Wyklętych, popkultura karmiąca się polską historią - to wszystko pokazuje, że usilnie lansowany model Polski wypranej z konserwatywnych wartości się nie sprawdził. Tekst „Młodzi wściekli na Tuska” jest dowodem, że pogląd ten jest uprawniony. Czy politycy będą potrafili wykorzystać ich potencjał bez upartyjniania energii tego pokolenia?

Łukasz Adamski



 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.