Ekstraklasa polskiego biznesu

opublikowano: 25 listopada 2016
Ekstraklasa polskiego biznesu lupa lupa
fot. Fratria

Tygodnik „wSieci” prezentuje zestawienie najlepszych polskich eksporterów wg „Gazeta Bankowej”.

 

Firmy, które wyszły za granicę, to ekstraklasa polskiego biznesu. Działają w różnych branżach, ale mają wspólną cechę – na obcych rynkach czują się jak ryba w wodzie.

Choć nie wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę to wiele polskich firm poza naszym lokalnym rynkiem odnosi niemałe sukcesu również za granicą. Najnowsze wydanie tygodnika „wSieci” zawiera specjalny dodatek pt. „Firmy z energią”, w którym przybliża opisy polskich przedsiębiorstw najlepiej radzących sobie na zagranicznych rynkach.

Polskie firmy w różny sposób zdobywają zagraniczne rynki, najczęściej robią to w ramach kooperacji z większymi zagranicznymi markami, i w tym zakresie, jeśli ma się dobry produkt i jest się solidnym, nie jest tak trudno go sprzedać za granicę — mówi Ryszard Florek, założyciel i prezes Fakro. — Dużo trudniej jest zaistnieć pod własną marką, oferując produkt dla ostatecznego klienta. To wymaga zainwestowania wielu środków w marketing, obsługę rynku i zmierzenia się z barierami tworzonymi przez lokalnych graczy i administrację państwa, które ich chroni — dodaje.

W materiale opublikowanym przez tygodnik „wSieci” znajdziemy także obok wypowiedzi przedstawicieli firm o tematyce stricte biznesowej także ogólne przemyślenia na temat polskiej przedsiębiorczości.

To prawda, że brak nam kapitału, że nie mamy doświadczenia w organizowaniu pewnych przedsięwzięć, ale poddawanie się walkowerem i twierdzenie, że „Polak i tak nie potrafi” jest chore. To denerwujące, bo przecież mózgi naszych informatyków, konstruktorów czy projektantów wcale nie są gorsze od tych ze Stanów Zjednoczonych, Japonii czy Chin.

W raporcie znajdujemy także rozmowę z prezesem zarządu KUKE SA, który korzystając ze swojego dotychczasowego doświadczenia wypowiada się na temat przyszłości polskiej przedsiębiorczości:

Dzisiejszy rynek jest bardzo dynamiczny. Można prognozować oczywiście, że utrzyma się tendencja wzrostowa, jeśli chodzi o zapotrzebowanie na inteligentne rozwiązania technologiczne. Widzimy bardzo wyraźnie, że tu polskie start-upy odnoszą spore sukcesy na międzynarodowych rynkach, i to są bardzo dobre informacje.

Dodatkowe strony tygodnika zawierają również zestawienie firm będących liderami polskiego eksportu oraz analizy szans, które niosą dla polskiego biznesu rozwiązania zaproponowane przez nowy rząd oraz dotacje z funduszy unijnych.

Cały raport w najnowszym numerze tygodnika „wSieci”, w sprzedaży już od 21 listopada. Dostępny jest również z nowym wydaniem miesięcznika „Gazeta Bankowa” – w sprzedaży od 24 listopada. Pisma są dostępne róznież w formie e-wydania na www.wsieci.pl/e-wydanie.html oraz na www.gb.pl/e-wydanie-gb.html



 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła