Jesteście najlepsi!

opublikowano: 17 października 2013

W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl, który analizuje wyniki fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach, a także popularność czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze, fanpage wSieci uzyskał najlepszy wynik w kategorii prasa SII2! SII - Social Interaction Index - wskazuje sumę ważoną postów, komentarze i like'i fanów w stosunku do liczby fanów.

To kolejne wyróżnienie dla naszej działalności. Dziękujemy wam za to, że jesteście z nami! Pełen raport znajdziecie na stronie www.wirtualnemedia.pl

Raport przygotowała również firma ApellaWe wrześniu 2013 fanpage wSieci może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami. W zestawieniu dotyczącym tygodników opinii na Facebooku (liczba fanów) podobnie jak w sprzedaży (w danych za lipiec 2013) zachowany został status quo. Większość profili zaliczyło wzrost liczby sympatyków. Największy wzrost zanotował fanpage tygodnika wSieci, do którego dołączyło 5209 fanów, drugi pod tym względem był Gość Niedzielny (4868) a trzeci Newsweek Polska (2897). Ciekawostką jest fakt, że liczbę sympatyków poprawiły również zamykający się Przekrój oraz upadające Uważam Rze…

Ranking według liczby fanów

Lp.

Tytuł prasowy

Wrzesień 2013

Sierpień 2013

1

Polityka

79 633

76 736

2

Newsweek Polska

67 634

65 698

3

Tygodnik Przekrój

52 121

51 846

4

wSieci

39 701

34 492

5

Wprost

35 977

34 352

6

Tygodnik Lisickiego

25 912

24 945

7

Tygodnik Powszechny

24 362

23 112

8

Gość Niedzielny

24 008

19 140

9

Uważam Rze

18 852

18 823

10

Gazeta Polska Tygodnik

5 269

5 164

11

Tygodnik Przegląd

2 503

2 448

 

Na Facebooku oprócz ilości bardzo ważna jest też jakość fanów na profilu. Dlatego tak ważnym wskaźnikiem jest zaangażowanie. W tym miesiącu niepodzielnie rządził profil tygodnika wSieci. Liczba ponad 13 tysięcy zaangażowanych fanów robi wrażenie. Wynik jest niewiele mniejszy od profili zajmujących pozostałe miejsca na podium tj. Gościa Niedzielnego oraz Tygodnika Lisickiego. Wspomniane profile zaangażowały odpowiednio 33%, 32% i 25% swoich fanów, co jest wynikiem w skali całego „polskiego” Facebooka bardzo dobrym.

Ranking według liczby zaangażowanych, wrzesień 2013

1

wSieci

13 253

2

Gość Niedzielny

7 602

3

Tygodnik Lisickiego

6 427

4

Newsweek Polska

5 916

5

Polityka

5 762

 

Oprócz liczby zaangażowanych fanów w portalach społecznościowych liczy się też liczba ich interakcji, tzn. ile razy wykonali jakiekolwiek czynności na profilu. Określa ją wskaźnik Interactivity index. W sierpniu jego najwyższą wartość osiągnął również tygodnik braci Karnowskich - dokładnie 394 608 interakcje. Oznacza to, iż każdy z zaangażowanych fanów wykonał średnio około 30 aktywności w ramach działań profilu. Wartym wspomnienia jest fakt iż wynik lidera tego zestawienia jest lepszy niż profili popularnych dzienników – Gazety Wyborczej oraz Faktu, których przewagą jest stały codzienny napływ „świeżych” informacji. Drugie miejsce w tym zestawieniu zajął Gość Niedzielny, a trzeci znów był Tygodnik Lisickiego.

 

 

Ranking wg interaktywności, wrzesień 2013

1

wSieci

394 608

2

Gość Niedzielny

266 371

3

Tygodnik Lisickiego

129 516

4

WPROST

83 615

5

Newsweek Polska

60 745

 

Wskaźnik „mówią o tym”, który jest średnią liczbą wszystkich aktywności w czasie, w przypadku tygodników opinii, wyglądał podobnie jak ranking dotyczący zaangażowania użytkowników. Również pierwsze dwa miejsca zajęły tygodniki wSieci i Gość Niedzielny, a ostatnie miejsce na podium należało do Tygodnika Lisickiego.

Ranking według średniej dziennej "liczby osób, które o tym mówią", wrzesień 2013

1

wSieci

9 868

2

Gość Niedzielny

6 172

3

Tygodnik Lisickiego

5 350

 

Reasumując, wśród tygodników opinii widzimy stały wzrost liczby fanów, a także zaangażowania i interaktywności. Widać, że profile prasy tętnią życiem i komunikacja z tradycyjnej (kontakt z redakcji w formie telefonicznej, e-mailowej, osobistej) przenosi się do mediów społecznościowych. Użytkownicy Facebooka coraz chętniej kontaktują się z profilami tygodników i wyrażają swoje opinie na temat zawartości gazety oraz indywidualnych artykułów. Ciekawym jest fakt, że 5 najlepszych tytułów pod względem zaangażowania na profilach, jest tożsame z najlepszą 5-tką pod względem sprzedaży ogółem (wg danych ZKDP za lipiec 2013). Póki co kolejność jest inna, patrząc jednak na rozwój tego kanału komunikacji sytuacja w przyszłości może ulec zmianie.

*dane dotyczące Facebooka http://www.sotrender.pl/fanpage-trends-category/201309/prasa

 

 



 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła