"Sieci": Duch wspólnoty w Zakopanem

opublikowano: 7 stycznia 2019
"Sieci": Duch wspólnoty w Zakopanem lupa lupa

Uważam, że udało się zbudować format narodowego sylwestra. To nowa, świecka tradycja, a jednocześnie coś, co uznaję za jeden z największych sukcesów mojej prezesury – mówi Jacek Kurski, prezes TVP, w rozmowie z Jackiem Karnowskim na łamach nowego wydania tygodnika „Sieci”.

Telewizja Polska zdeklasowała konkurencję, jeżeli chodzi o popularność tegorocznego sylwestrowego show. Według danych przed telewizorami zgromadziło się 6 mln 480 tys. osób. Według prezesa Kurskiego kluczem do sukcesu było zorganizowanie koncertu, który był świetnie ułożony, merytorycznie i artystycznie oraz wyczuwalny był duch wspólnoty. Zarówno Prezes TVP podkreśla także wyjątkowość miejsca, jakim jest Zakopane. – Niemal każdy ma kogoś – brata, siostrę, szwagra, przyjaciela – kto w tym czasie jest pod Giewontem albo w najbliższej okolicy. Jeśli więc jest w kraju jakieś miejsce, w którym cała Polska symbolicznie wita Nowy Rok, to jest nim Zakopane – zauważa szef TVP.

Piękna zimowa stolica Polski to jednak również duże wyzwanie logistyczne. Jacek Kurski zwrócił uwagę na trudne warunki w terenie. – Jest niebezpiecznie, bomoże się pojawić bardzo dużo śniegu, może być błoto, może być lód albo np. halny, który zdmuchnie scenę. Polskie góry zapewniają jednak absolutnie wyjątkową i niepowtarzalną atmosferę. (…) To są tysiące szczęśliwych osób, które przyjeżdżają nie tylko na jeden koncert, lecz na wielką noworoczną fiestę, często na parę dni albo i dłużej.

Prezes TVP mówi też, dlaczego impreza sylwestrowa jest tak ważna dla różnych telewizji: – oto trzy wielkie telewizje robią show, trwający dokładnie tyle samo: od 20.00 do 1.00, z tej samej okazji. Tu już nie ma żadnego „ale”, żadnego usprawiedliwienia. To jest chwila, w której pada „sprawdzam”. Co do finansów, to dzięki sukcesom w poprzednich dwóch latach w tym roku mieliśmy aż siedmiu poważnych sponsorów na kwotę grubo ponad 2 mln zł.

Ważnym elementem sylwestra w TVP było wprowadzenie polskiej muzyki tanecznej. – Co ważne prezentujemy disco polo w najlepszym wydaniu. (…) I Martyniuk, i Boys, i Weekend to crème de la crème disco polo – mówi Jacek Kurski. Dodaje także, że gama artystów, którzy pobierają sowite honoraria, to nie jest szastanie pieniędzmi dla prestiżu. Imprezę wspiera samo miasto Zakopane oraz sponsorzy. Dodatkowo impreza realizuje misję telewizji i pozwala zbudować wspólnotę narodową.

Więcej na temat „Sylwestra Marzeń” w najnowszym „Sieci”, dostępnym w sprzedaży od 7 stycznia br., także w formie e-wydania na https://www.wsieciprawdy.pl/aktualne-wydanie-sieci.html.

Zapraszamy też do subskrypcji tygodnika w Sieci Przyjaciół – www.siecprzyjaciol.pl



 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła