W nowym „Sieci”: Nie jesteśmy agencją PR

opublikowano: 18 maja 2018
W nowym „Sieci”: Nie jesteśmy agencją PR
Fratria/"Sieci"

Z prezesem i wiceprezesem Polskiej Fundacji Narodowej rozmawiał Michał Karnowski

Prosimy wszystkich obserwatorów naszej pracy: podchodźcie, państwo, spokojnie do wrzucanych na nasz temat rewelacji. Ciężko pracujemy, rozpędzamy ten projekt, owoce będą i już są” – czytamy w rozmowie Michała Karnowskiego z Cezarym Jurkiewiczem, prezesem i Maciejem Świrskim, wiceprezesem Polskiej Fundacji Narodowej.

W rozmowie poruszone zostały tematy związane z działalnością Polskiej Fundacji Narodowej, szeroko komentowane w ostatnim czasie przez media.

Polacy zorientowali się, jak bardzo zapuszczono w III RP wizerunek Polski, ile nieprawd jest na świecie o nas bezkarnie kolportowanych. To była zresztą jedna z przyczyn tej wielkiej zmiany roku 2015. Oczekiwanie na zdecydowane działania w kierunku obrony prawdy o Polsce jest ogromne. I to wszystko w jakimś sensie skupiło się na kierowanej przez nas fundacji – mówi Cezary Jurkiewicz.

Obaj rozmówcy podkreślają, jak wielkie znaczenie ma odwrócenie dotychczas kreowanego wizerunku Polski. W osiągnięciu tego celu pomóc ma współpraca z White House Writers Group, o czym opowiada Maciej Świrski:

Zatrudniliśmy nie jednego człowieka, zresztą bardzo w Stanach Zjednoczonych szanowanego, ale grupę White House Writers Group, i nie do lobbingu, ale długofalowego wpływania na sposób myślenia amerykańskich elit politycznych o Polsce. Oni pracują nad wprowadzaniem nowych głosów do historycznego i politycznego dialogu istniejącego na Zachodzie i wzmacniają głosy, które nie były dotąd słyszane, zachęcają do uczestnictwa w tej debacie ludzi, którzy rozumieją i znają prawdę historyczną o Polsce. Dominująca do dziś narracja była stworzona głównie przez okupantów Polski po 1945 r. i służyła ich interesom”. Świrski wyjaśnia ponadto, że: „Celem jest, by dla np. amerykańskiego lub angielskiego żołnierza Polska nie była tylko jednym z wielu garnizonów, w których stacjonował, bo taki miał rozkaz, ale by została zapamiętana jako miejsce szczególne. Nie kolejna granica imperium, ale lojalny sojusznik, miejsce ważne, wciągające, z piękną historią, przyjazne Ameryce. Jeśli nam się to uda, to potem możemy mieć przyjaciół i ambasadorów na dekady.

Czytelnicy mogą dowiedzieć się również więcej na temat nieudanej współpracy z Fundacją Navigare oraz aktualnie prowadzonych przez PFN projektów.

Więcej na temat realizowanych projektów i zadań stawianych przed Polską Fundacją Narodową w najnowszym numerze „Sieci”, w sprzedaży od 14 maja, także w formie e-wydania na http://www.wsieciprawdy.pl/e-wydanie.html .

Zapraszamy też do subskrypcji tygodnika w Sieci Przyjaciół – www.siecprzyjaciol.pl i oglądania ciekawych audycji telewizji internetowej www.wPolsce.pl.



 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła